Bel direct voor een afspraak

Tel. 020 - 88 96 484

Monique Schrama Praktijkassistent

Bel mij terug

Gemiddelde beoordeling van onze clienten:

(Op basis van 9 beoordelingen)
4 out of 5

Wat clienten over ons zeggen:

" Ik heb geleerd mijn innerlijke kompas te ontdekken en het te voelen en uiteindelijk er op te vertrouwen. "
4 out of 5
" Toen ik mijn therapie begon was ik zó de weg kwijt, maar vooral zó ver verwijderd van mijzelf. "
4 out of 5

Menu

Wat is Take ACTion @ work?

Zorgvuldig aandacht geven

ACT staat voor ‘acceptance & commitment therapy’. Letterlijk betekent het dat je leert sommige zaken (die je toch niet kunt veranderen) te accepteren en je te committeren aan die thema’s waar je wél iets aan kunt doen. Je zult versteld staan hoe druk je bent met dingen die je niet kunt veranderen.
De behandeling, Take ACTion @ work, bestaat uit zes fasen.

INTAKE: Eens goed op verhaal komen

We maken tijd voor jouw verhaal. Je zult merken dat we op onderwerpen doorvragen, dat we meer willen weten en dat we ons verdiepen in wat er bij jou speelt én wie je bent. Want voor de behandeling is het net zo belangrijk om je talenten en mogelijkheden te kennen.

TAKE UP: Technieken om jezelf te helpen; zoals mindfulness

Je leert jezelf rust en ruimte te geven. Zodat je niet geleefd wordt, maar overzicht hebt en mogelijkheden ziet. Je kunt dichter bij jezelf blijven; en bijvoorbeeld beter de signalen van je eigen lichaam oppakken.

Ondertussen helpen we je letterlijk weer in beweging te komen; je pakt de alledaagse rituelen weer op die je nu misschien erg zwaar vallen. Van op tijd opstaan tot sporten, van gewoon gezond eten tot eens met vrienden afspreken; de gewone dingen…

TAKE IN: Op zoek naar oorzaken en patronen

In het proces onderzoeken we de oorzaken en achtergronden van wat er nu speelt. In veel gevallen heb je al eens met iets soortgelijks van doen gehad. Waarschijnlijk heb je zelfs al eerder oplossingen gevonden voor de vraagstukken waar je nu voor staat.

Je leert ook je eigen valkuilen kennen: de patronen in je gedrag of denken waardoor je vaak hetzelfde soort fouten maakt.

TAKE OVER: Inzicht in wat belangrijk voor je is en waar je voor staat

Om op een zinvolle manier invulling te geven aan werk en leven, moet je dicht bij jezelf kunnen blijven. Weten wat belangrijk voor je is, wat je bepaalt, waar je het voor doet. En welke talenten je erbij kunnen helpen.

Je komt veel over jezelf te weten. Je hardnekkige gewoonten, maar ook de dingen die je goed kunt, je veerkracht en vindingrijkheid. Je leert wat belangrijk voor je is en naar welke waarden je wilt leven.

TAKE ACTION: Veranderen, moet je doen

En dan ga je het doen. Het is belangrijk dat je begrijpt én beleeft hoe jij kunt veranderen. Wat de gevolgen van je nieuwe gedrag, gewoonten en veranderingen zijn en hoe je dat bij kunt sturen.

TAKE CARE: Blijvend succesvol

Bij afsluiting van de behandeling nemen we de tijd om wat verder in de toekomst te kijken. Zodat je ook over een hele tijd nog beter zicht hebt op je mogelijkheden, zelfs als het weer tegenzit.

Onze behandelaren zijn aangesloten bij: